Forum Forum Maniaków ASG z Gliwic i Okolic Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 problem z baterią Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
szwagier




Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KNURÓW

PostWysłany: Śro 0:01, 15 Gru 2010 Powrót do góry

mam problem z SR 25 po naładowaniu baterii pali bezpiecznik ,wymieniałem go już 2 razy ,wcześniej nie było takich problemów ,grzeją się kable


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BeBe
Explorator studzienek



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 366 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWR / EPGL

PostWysłany: Śro 0:25, 15 Gru 2010 Powrót do góry

A po czym wnosisz "Problem z baterią"? Dlaczego po naładowaniu? A jak masz rozładowaną to nie "pali"? Na mój gust masz po prostu zwarcie i nie wymienia się bezpieczników, bo tak. Jeżeli jest już taki stan, jest to poważne i musisz zobaczyć czy nie masz zwarcia gdzieś na kablach. Może to być zdarta izolacja i przez korpus zwiera (jeżeli to metal). A nie rób takich numerów z wymianą bezpieczników bo w końcu zniszczysz baterię. A sprawdzenie kabli (wizualne) to chyba nie jest problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szwagier




Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KNURÓW

PostWysłany: Śro 1:25, 15 Gru 2010 Powrót do góry

kable sprawdzone są na 100% ok a bezpiecznik jak się przepali to trzeba go zastąpić nowym o tych samych parametrach chyba że się mylę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BeBe
Explorator studzienek



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 366 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWR / EPGL

PostWysłany: Śro 1:48, 15 Gru 2010 Powrót do góry

Zgadza się. Ale wymiana bezpieczników nic Ci nie da, nie zaskoczy nagle. Wink
Masz może miernik? A swoją drogą wyciągałeś całkowicie kable z repliki czy tylko spojrzałeś tam gdzie podłączasz batkę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szwagier




Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KNURÓW

PostWysłany: Śro 1:59, 15 Gru 2010 Powrót do góry

kable w całości ,jeszcze silnik albo poszła bateria, Kosmo ją formatowal,sprawdzę na innej baterii jak nie pomoże to serwis


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BeBe
Explorator studzienek



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 366 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWR / EPGL

PostWysłany: Śro 2:53, 15 Gru 2010 Powrót do góry

Od baterii kable się nie grzeją, możesz pozwierać jedynie ogniwa. Będziesz miał wtedy niższe napięcie. Ewidentnie masz zwarcie w replice, kiedy Ci w ogóle przepala? Jak naciśniesz spust czy od razu po podłączeniu baterii? A nie montowałeś czasami jakichś wodotrysków w postaci MOSFETów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosmo
3rd SAF



Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 1931 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów/Rybnik

PostWysłany: Śro 4:48, 15 Gru 2010 Powrót do góry

Niet, replika to golec, pójdzie na warsztat niedługo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GRUBY997




Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 912 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Śro 15:09, 15 Gru 2010 Powrót do góry

zwarcie na silniku , miałem to samo w prosiaku .Jezeli kable sa ok to jedyna mozliwość


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
shortee




Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 22:20, 15 Gru 2010 Powrót do góry

Tak w kwestii wyjaśnienia bezpiecznika: On nie chroni baterii tylko obwód elektryczny przed dużym prądem.

Jeżeli silnik jest spalony to powinien być przerwany obwód i nie powinno nic działać, ja najprawdopodobniej sprawdził bym bezpiecznik (jego dane bo może coś jest nie tak). Jeżeli miałbym pewność co do bezpiecznika to następnie zwarł bym styki (bezpiecznika) i sprawdził czy w obwodzie mam prąd, kolejną sprawą to sprawdzenie silnika miernikiem (uwzględnienie jego rezystancji) itp. Może być jeszcze jedno: zużyte styki - jak przepływał przez nie duży prąd to mogły pojawić się tlenki, które mogą być przyczyną zwiększenia natężenia prądu w obwodzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez shortee dnia Śro 22:22, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BeBe
Explorator studzienek



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 366 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EPWR / EPGL

PostWysłany: Śro 22:36, 15 Gru 2010 Powrót do góry

Tak w kwestii wyjaśnienia bezpiecznika, to on przede wszystkim chroni baterię w replice. shortee połóż sobie klucz na akumulatorze w samochodzie. Co niektórzy mnie naprawdę dobijają i chyba zostanę hydraulikiem. A silnik może również mieć zwarcie między-zwojowe czyli rezystancja będzie bliska zeru. Stąd wielki pobór mocy i zwarcie baterii na krótko, to dlatego grzeją się kable. Na rozwarcie to na pewno pójdzie bezpiecznik i kabel jak zaświeci. Co do styków to może tak być, ponieważ slaby kontakt na stykach (nadpalone) + moc silnika = również zwiększony pobór prądu (grzanie kabli). W replice jest tak boski układ elektryczny, że dzieci w przedszkolu by sobie z nim poradziły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT + 4.5 Godziny