Forum Forum Maniaków ASG z Gliwic i Okolic Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 04.08.2013r. Tyrania 2 "Bitwa o Twierdzę Sevastopol&quo Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
bamper94




Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 673 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaśkowice

PostWysłany: Czw 19:17, 25 Lip 2013 Powrót do góry

Cytat:
Tyrania 2 "Bitwa o Twierdzę Sevastopol"

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



Rys Historyczny:


Czernogórsk to państwo położone na Krymie. Korzenie tego małego państewka sięgają do pierwszej wojny światowej, kiedy to Wołodzimierz Lenin powalił Carat Rosyjski na ziemię i zaprowadził w Rosji ustrój komunistyczny. W czasie rewolucji Lenina zaczęła się, całkiem odrębna, i niezależna rewolucja komunistyczna na Krymie, kiedy to Wladimir Ivanijev zasiał tożsamość narodową na tamtych terenach i poprowadził Ludową Armię Wyzwoleńczą Czernogórska do zwycięstwa nad tamtejszym, carskim, garnizonem. Stosunki między nowo powstałymi państwami zaczęły się psuć, kiedy to Armia Czerwona pokonała ostatnie oddziały ,,Białych" i ponownie zjednoczyła Rosję, lecz tym razem, pod czerwonym sztandarem. Po zwycięstwie rewolucji, Leninowi nie podobało się to małe niepodległe państewko, które niedawno leżało na ziemiach Caratu, a teraz posiadało odrębny rząd nie poddający się wpływom Kremla.

15 sierpnia 1920 roku wybuchła wojna Radziecko-Czernogórska. Początkowe sukcesy Armii Czerwonej zahamowało oskrzydlenie wojsk Radzieckich pod Riveną 20 sierpnia 1920, zainicjowane przez generała 3 Armii Obrony Czernogórska - Wasyla Gargowa, a zaakceptowane przez samego pierwszego sekretarza i wodza naczelnego - Wladimira Ivanijeva. Pierwszy dzień krwawych walk pod Raveną zakończył się dla Armii Czerwonej totalną katastrofą - stracono ponad 37% stanu osobowego 2 armii, pod dowództwem marszałka Wołoszenki. Nie wiadomo ile z tych 37% rzeczywiście umarło, gdyż szeroko znane były akty dezercji i kapitulacji wojsk radzieckich. Kolejne dni również nie były dla sowietów przyjazne - tracono coraz więcej ludzi i sprzętu, a armia była coraz bardziej zmęczona ciągłym wycofywaniem się i atakami partyzantki. Morale cały czas spadało.
25 sierpnia nastąpiła prawdziwa tragedia. Około godziny 22 na sztab polowy drugiej armii napadł oddział Brunatnych Psów - radykalno-narodowego ugrupowania, które po rewolucji zrzeszało młodzież i dorosłych w bojówkach, oraz ćwiczyło ich w walce i posługiwaniu się bronią. O 22:25 padły ostatnie strzały. Wynik potyczki był prawdziwym dramatem dla Rosjan - marszałek Wołoszenko został zastrzelony. Druga armia, pozbawiona naczelnego dowódcy rozpoczęła mozolny odwrót na tereny ZSRR.
28 sierpnia podpisano biały pokój między dwoma państwami. ZSRR zostało upokorzone na arenie politycznej całego świata. Ta krótka, 13 dniowa wojna, pokazała że, tak jak Carska Rosja, Związek Radziecki jest ,,gigantem na glinianych nogach".

Relacje między ZSRR a Czernogórskiem zmieniły się dopiero w 1941, kiedy to III Rzesza wypowiedziała, zgodnie z Planem ,,Barbarossa", wojnę Związkowi Radzieckiemu i Czernogórsku.
Dawni wrogowie podpisali sojusz przeciwko nazistowskim Niemcom i razem odpierali ataki Wermahtu, a potem wspólnie szturmowali na Berlin. Po II wojnie światowej Czernogórsk dołączył do państw Układu Warszawskiego.

W 1952 umiera Pierwszy Sekretarz, Wódz Naczelny Wojsk Czernogórska - Wladimir Ivanijev, a jego miejsce zajmuje okrutny syn Wladimira - Sasza Ivanijev. W dniu śmierci ojca Sasza wymordował z zimną krwią wszystkich pretendentów do stanowiska pierwszego sekretarza Czernogórska, a ich rodziny zamknął w obozach położonych na południu kraju. Nastał ciężki okres dla tak młodego państwa - czasy tyranii, bezmyślnych mordów... czasy szaleńca, którego można było porównać z Neronem.
Sasza był szeroko znany ze swego okrucieństwa. Często, przejeżdżając przez mniejsze miejscowości, kazał żołnierzom pochwycić przypadkowych przechodniów, a następnie sam, własnoręcznie, ich rozstrzeliwał. W 1953 roku szeroko znany na całym świecie był przypadek marszałka armii Czernogórskiej - Michaiła Leczwenko, który to ,podczas ćwiczeń pokazowych armii przed Wodzem Naczelnym, zwrócił uwagę Saszy że ma krzywo założoną czapkę. Ivanijev wyciągnął wtedy swojego słynnego, srebrnego Tokariewa i oddał 2 strzały w korpus i w głowę marszałka.
Od tego czasu żaden żołnierz, cywil, członek partii a nawet generał nie śmiał powiedzieć do Wodza Naczelnego żadnego słowa, poza wyuczonymi formułkami i odpowiedziami. Mimo takiego postępowania i tak często Sasza zabijał i torturował dla zabawy przypadkowe osoby. Sojusznicy i wrogowie szczerze nienawidzili Ivanijeva, a najbardziej nienawidził go własny kraj, ciemiężony i poniżany przez długi czas.

Sytuacja ta jednak zmieniła się 11 czerwca 1962 roku, kiedy to ludność miasta Perkop zarządziła strajk generalny z powodu kolejnej podwyżki cen mięsa i nabiału. Sasza Ivanijev nie mógł pozwolić na taki stan rzeczy, szczególnie że w Perkop znajdowała się prawie połowa potencjału przemysłowego Czernogórska. Tego samego dnia Ivanijev wydał rozkaz otwarcia ognia do demonstrantów i zagonienia ich do pracy siłą.
Zamieszki w Perkop były krwawe i pochłonęły życie 19 cywili i dwóch żołnierzy. Pod koniec dnia zamieszki praktycznie ustały, ale coś się zmieniło ...
Było to pierwsze wystąpienie ludności cywilnej przeciw władzy dyktatora.

Inicjatorem strajku był Siergiej Togarow, który, po krwawym zdławieniu zamieszek przez oddziały gwardii Ivanijeva, uciekł do lasu i zorganizował ruch oporu - Czernogórski Ruch Demokratyczny [CRD]. Pod koniec czerwca 1962 roku rozpoczęły się pierwsze działania CRD - ataki partyzanckie na ciężarówki z zaopatrzeniem garnizonowym, wysadzanie strategicznych mostów na rzekach, zamachy na żołnierzy z kadry oficerskiej oraz niszczenie torów kolejowych. Wódz naczelny był wściekły. Co najmniej dwie wioski zostały wymordowane i doszczętnie spalone za podejrzenie pomagania partyzantom z CRD. Codziennie Armie Obrony Czernogórska [AOC] i oddziały Gwardii Komunistycznej (elitarnego oddziału służącego do zapewniania bezpieczeństwa dyktatorowi) [GK] przeszukiwały okoliczne lasy, ale nie potrafiły zlokalizować bazy ani większego oddziału partyzantów. Było to spowodowane ciągłym przemieszczaniem się oddziałów rebeliantów, pod dowództwem Togarowa. Ponadto Togarow współpracował z CIA i rządem USA, który dostarczał drogą morską sprzęt wojskowy.
CRD było coraz większym cierniem w oku Ivanijeva - nie tylko niszczyło gospodarkę jego państwa, ale też pokazywało że z jego krwawymi rządami można walczyć.

W pierwszej połowie lipca do oddziałów CRD zaciągało się coraz więcej ludzi.
21 lipca nastąpił punkt kulminacyjny - wybuchło otwarte powstanie przeciwko władzy. Oddziały Togarowa z powodzeniem zajęły zaskoczony garnizon w Perkop, a CRD jeszcze bardziej się powiększyło. Dla supermocarstw sytuacja była bardzo skomplikowana, a to z powodu szybkości reakcji rządu USA, który zagwarantował i uznał niepodległość demokratycznego Czernogórska, co pozbawiło ZSRR możliwości interwencji bez wybuchu wojny ze Stanami Zjednoczonymi. Nastał czas próby dla małego narodu Czernogórska. Czy w dalszym ciągu Czernogórsk będzie ciemiężony przez krwawego tyrana czy może obali rządy Ivanijeva i jemu podobnych. Wszystko będzie zależało od zwykłych żołnierzy, od heroizmu na polu walki i pragnienia wolności.




Tyrania 1 :
(Rys częściowo oparty na faktach. Luźno opisuje on wydarzenia, które miały miejsce w pierwszej odsłonie cyklu bitew ,,Tyrania")

Pierwszy dzień powstania był w pełni udany, Perkop zostało zajęte prawie bez przelewu krwi, a szeregi CRD jeszcze bardziej się rozrosły.
22 lipca Naczelny Wódz powstania Siergiej Togarov wydał rozkaz wymarszu z miasta na południe, w celu zajęcia reszty państwa, a także najbardziej kluczowego celu - Sevastopolu - stolicy Czernogórska. W tym samym czasie Sasza Ivanijev był zaskoczony że jego polityka doprowadziła do otwartej wojny domowej i niepewnie kazał ściągnąć oddziały z południa kraju.
Lecz następnego dnia obudził się w nim jego stary demon, tym razem już pewny swojej przewagi kazał wymordować kilka wiosek, które były podejrzane o pomaganie partyzantom. Główny trzon swoich sił umieścił na linii Volinka - Crietiev. Jego plan polegał na obronie tych strategicznych pozycji, a gdy natarcie CRD osłabnie chciał wyruszyć z wielką ofensywą na północ, aż do Perkop. Do 24 lipca nie toczyły się praktycznie żadne walki, wszystkie garnizony z północy zostały wycofane na linię obrony Volinka-Crietiev, a oddziały CRD z powodzeniem zajmowały mniejsze miasta.

25 lipca na inspekcję linii obrony przyjechał Sasza Ivanijev. Był to ryzykowny krok z jego strony, wiele niebezpieczeństw czyhało na jego życie. Ale ta inspekcja była kluczowa dla morale Armii Obrony Czernogórska, gdyż zapał opadł, a wielu żołnierzy nie miało wielkiej chęci do otwarcia ognia do swych braci i sióstr z północy. Po żywiołowym przemówieniu Sasza udał się z niewielkim oddziałem na inspekcję przedpola linii Volina-Crietiev. Problem polegał na tym że CRD już wiedziała o jego obecności. Gdy tylko zauważyli że Ivanijev opuszcza swą bezpieczną linię obrony, zaplanowali pułapkę. 25 lipca o 17:20 oddział Gwardii Komunistycznej z Ivanijevem na czele został mocno ostrzelany przez bojowników CRD. Walki były bardzo zacięte i szala zwycięstwa przechylała się powoli na korzyść CRD a szeregi elitarnych żołnierzy z Gwardii Komunistycznej zaczęły się wyszczuplać. Wtedy jednak Sasza z okrzykiem ,,Uraaaa" i srebrnym Tokariewem w prawej ręce poprowadził resztką żołnierzy mały kontratak na pozycje CRD i zajął je, a następnie wrócił na linię obrony, z zamiarem powrotu do Sevastopola w jego pojeździe opancerzonym.

Niestety okazało się że pojazd został uszkodzony a jego naprawa wymagała dużo czasu. W takiej sytuacji Sasza postanowił powrócić do Sevastopola drogą morską, na pokładzie niewielkiego niszczyciela ,,нерушимый" (Niezniszczalny) . 26 lipca o 7:34 niszczyciel był niedaleko brzegu, przy miejscowości Crieteiev, a do portu podpłynęła już szalupa, na której miał odpłynąć Sasza. Tym razem Sasza zażądał większej eskorty do portu. Przy jego przemarszu towarzyszyło mu kilka oddziałów Armii Obrony Czernogórska i reszta poturbowanego oddziału Gwardii. Jednak w lesie, który oddzielał Crietiev od morza, oddział Saszy wpadł w kolejną pułapkę CRD. Tym razem miał nieco mniej szczęścia a pułapka była świetnie zaplanowana i w pierwszych sekundach od otwarcia ognia padła większość ludzi Ivanijeva. O 8:11 padły ostatnie strzały, a sam Wódz Naczelny, Pierwszy Sekretarz Sasza Ivanijev został pojmany, a następnie przewieziony do Perkop. 27 lipca sąd polowy, w którego skład wchodził między innymi Siergiej Togarov, skazał Ivanijeva na śmierć przez rozstrzelanie. O 9:00 wyrok został wykonany, a ciało porzucono w rowie przy drodze.
Ostatnie słowa Saszy Ivanijeva brzmiały - ,, Jeszcze was wszystkich powieszę, na słupach przed Volinką!"

Była to ciężka chwila dla rządu komunistycznego w Czernogórsku, ale szybko sytuacja stała się jasna - władzę przejął syn Saszy - Jurij Ivanijev. Od młodych lat był uczony od ojca brutalności i pogardy dla życia ludzkiego. Wraz z cechami ojca do Jurija dołączyła jeszcze jedna cecha - inteligencja i umiejętność chłodnych kalkulacji. Nie był to już bezmyślny morderca, lecz chłodny i wyrafinowany polityk, z którym ciężko było grać w jakiekolwiek gry dyplomatyczne, i który doskonale wiedział jak utrzymać się u władzy.

Jurij, tak jak Sasza doskonale zdawał sobie sprawę z potęgi CRD. Domyślał się że jest zaopatrywana przez USA i uczona przez ich agentów, przez co wiedział że bezpośrednia, duża ofensywa może zakończyć się porażką jego armii. Za wszelką cenę chciał osłabić szeregi buntowników, przed wyruszeniem ofensywy. Szybko znalazł sposób - wystarczyłoby tylko wykraść ogniwa paliwowe, które znajdowały się przy szybach naftowych, na północ od Volinki. Po zdobyciu szybu naftowego CRD kupowało sprzęt wojskowy od USA w zamian za ropę, bez ropy ich mikroskopijna gospodarka by upadła. W tym samym czasie Togarov myślał jak osłabić Armię Obrony Czernogórska, przed planowaną ofensywą. Po krótkich przemyśleniach znalazł sposób - wystarczyłoby wysadzić kopalnię złota, która znajdowała się na wschód od Volinki. Bez złota tyran przestałby kupować nowy sprzęt od ZSRR.

29 lipca rozpoczęła się wielka bitwa manewrowa. Oddziały wierne Jurijowi ruszyły ze swych linii obrony na północ, w kierunku drogocennych ogniw paliwowych, natomiast siły buntowników na południe w kierunku Volinki, przy której znajdowała się kopalnia. O 8:15 padły pierwsze strzały, szybko bitwa przerodziła się w bitwę pozycyjną, w której żadna strona nie odnosiła specjalnych sukcesów. Jednak po kilku godzinach ciężkiego boju oddziały Ivanijeva przeprowadziły udany szturm w sam środek linii CRD, co załamało ich szyki i zmusiło niedobitków do odwrotu na umocnione pozycje przy szybie naftowym. Na tym jednak ofensywa komunistów załamała się. Szyb naftowy był świetnie umocniony a od ogniw paliwowych wroga odgradzały nasypy, osłony i barykady oraz, co najważniejsze, długi na 50 metrów pas pustej ziemi, na której nie można było znaleźć żadnej osłony przed ostrzeliwującymi się zza okopów buntownikami.
Widząc coraz bardziej łamiące się oddziały Armii Obrony Czernogórska, bojownicy CRD przystąpili do zmasowanej kontrofensywy na całej szerokości frontu, która to okazała się miażdżąca w skutkach dla zawodowej armii, ponieważ przesunęła linię frontu aż do Volinki. Po krótkich walkach ze zmęczonymi i załamanymi wojskami tyrana, Volinka w końcu została zajęta, a z niej był już tylko rzut beretem do kopalni.
Około godziny 22:34 oddziały saperów zaminowały wejście do kopalni i wysadziły je. Kolejnym krokiem Togarova było umocnienie się w Volince, chciał zyskać czas na przeorganizowanie swoich oddziałów a także uzupełnienie amunicji i ludzi przed planowaną ofensywą na Crietiev - ostatni punkt, który oddzielał Siergieja od Sevastopola.

Pierwsza duża bitwa z oddziałami CRD zakończyła się dla Jurija sromotną klęską. Wygrana wręcz wyślizgnęła się mu z rąk. Lecz to nie był czas na lament po przegranej. Wódz Naczelny szybko przegrupował i uzupełnił straty osobowe w swoich oddziałach, a następnie ściągnął rezerwy z południa kraju. Teraz jego głównym celem była wielka ofensywa na północ - odbicie Volinki a następnie wielki marsz na Perkop.

Wielka ofensywa Jurija wyprzedziła czasowo plany Togarova, gdyż rozpoczęła się już 1 sierpnia, podczas gdy Siergiej planował swój wymarsz na 5 sierpnia. Z tego powodu Togarov postanowił wprowadzić swój plan w życie wcześniej, ażeby doprowadzić do bitwy manewrowej na polach między Volinką a Creitievem.
O 5:21 rozpoczęła się bitwa. Z początku ponownie przerodziła się w bitwę pozycyjną, gdzie obydwie strony ponosiły małe straty, ale też nie dokonywały żadnych postępów.
Jednak o 9:21 zawodowa armia Ivanijeva przejęła inicjatywę i z powodzeniem wykonała szturm na pozycje CRD. Bojownicy ponieśli ciężkie straty na całej szerokości frontu i byli zmuszeni wycofać się do umocnionej Volinki. Tam jednak, tak jak przy szybie naftowym, stawiali zaciekły opór, a ofensywa Armii Obrony Czernogórska ponownie stanęła w miejscu. Do 17:53 ponownie trwała bitwa okopowa, na przedpolach Volinki, jednak Armia Obrony Czernogórska ponosiła nieproporcjonalnie większe straty od buntowników. W takim wypadku Ivanijev zmuszony był dać rozkaz do odwrotu. Zmęczona długimi i bezowocnymi walkami zawodowa armia rozpoczęła mozolny odwrót do Crietiev.
Widząc nadarzającą się okazję, Togarov dał sygnał do ataku na Crietiev. Zmotywowane zwycięstwem oddziały CRD ruszyły na małe, lecz strategiczne, miasteczko - Crietiev, zupełnie zaskakując zdezorganizowanych obrońców.
2 sierpnia wszystko stało się jasne - Crietiev jest w rękach Czernogórskiego Ruchu Demokratycznego, a Armia Obrony Czernogórska jest w odwrocie na całym froncie. Wiele zawodowych żołnierzy zakopało swoje mundury oraz broń i uciekło z armii. Cała reszta, wiernych systemowi żołnierzy, wycofała się do Sevastopola.

Sam Sevastopol, z rozkazu Jurija Ivanijeva został zamieniony w istną cytadelę. Pola na północ miasta gęsto zaminowano, a w wielu kluczowych miejscach zorganizowano umocnione punkty oporu z dużą ilością prowiantu i amunicji. Utworzono również oddziały szybkiego reagowania, na których wyposażeniu były pojazdy Ził oraz , które pozwalały na szybki przewóz całego oddziału w miejsca najcięższych walk. Dodatkowo, przerażone perspektywą utraty cennego sojusznika ZSRR wysłało do Sevastopola, drogą morską, oddziały ekspedycyjne, które miały wspierać w walce żołnierzy tyrana.
USA również nie pozostawało dłużne. Również wysłało swoje oddziały ekspedycyjne do Crietiev, aby Amerykańscy żołnierze mogli służyć przykładem dla bojówek CRD, a także aktywnie wspomóc je w walce o wolność.
Jeszcze przed ostateczną ofensywą na Sevastopol CRD dokonało wspaniałego odkrycia w ruinach miasteczka Crietiev, mianowicie natrafili na zapomniane pojazdy opancerzone BRDM-2, które zakupił od ZSRR Sasza Ivanijev, i które zostały zapomniane i pominięte w dokumentach przez Jurija. Dzięki temu znalezisku Togarov może liczyć na świetne, opancerzone wsparcie swojej ofensywy.
3 sierpnia wojska Togarova podeszły pod Sevastopol i zajęły przedpola na północy. Teraz musi wyruszyć wielka ofensywa na przedmieścia i centrum twierdzy Sevastopol.
Wielka ofensywa na Sevastopol rozpocznie się 4 sierpnia, około godziny 9:45.


Teraz rozpoczyna się najprawdopodobniej ostatni rozdział walki o wolność, tego małego państewka - Czernogórska. Nie wiadomo jak potoczą się losy ,,Bitwy o Twierdzę Sevastopol", lecz już teraz można sądzić że będzie to bardzo krwawa potyczka. Obydwie strony są bardzo zdeterminowane i najprawdopodobniej walka będzie toczyła się o każdy metr ziemi. Wygrana będzie zależała nie tylko od dowódców obu stron i ich rozkazów. Największy wpływ na zwycięstwo będzie miało męstwo i heroizm zwykłych żołnierzy, którzy zostali zmuszeni do toczenia bratobójczej walki, która powinna się zakończyć w ciągu kilku najbliższych dni.


Rys historyczny by Łilson





Przeczytaj dokładnie cały post! Pamiętaj - nieznajomość zasad szkodzi i to że nie zauważyłeś danego punktu nie jest żadnym argumentem.

Organizator: B.O.S- Bytomski Oddział Szturmowy przy współpracy z Muzeum Techniki Militarnej i Użytkowej w Bytomiu
Termin: 04.08.2013 – niedziela, START 09.30,

Czas: Rejestracja od 8.45 na końcu parkingu. Start wymarsz na miejsce startu o 9:30 rozpoczęcie działań o 9:45 koniec około godz. 16.00. Parkujemy na terenie muzeum PRL’u
Teren: Ruda Śląska Bielszowice teren prywatny muzeum PRL’u ul. Zajęcza 42 patrz zumi.pl!,

Limit: 100 osób

Strony konfliktu:
Komunizm 50 osób :

Armia Obrony Czernogórska (40 osób) :
- 1 "Sevastopolska" Strelkovaya Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 2 Gwardija Ivanijeva (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 12 "Slava" Strelkovaya Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 5 " "Volinowska" Strelkovaya Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
__________________________________________
Siły Ekspedycyjne ZSRR (10 osób):
- ,,Moskievskaya" Strelkovaya Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)


__________________________________________


Demokracja 50 osób:

Czernogórski Ruch Demokratyczny [CRD] (40 osób) :
- 5 Divizya "Perkopska" (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 14 Divizyja "Togarova" (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 1 "Svaboda" Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
- 4 "Demokratiya" Diviziya (8osób + dowódca i zastępca dowódcy)
__________________________________________
Siły Ekspedycyjne USA (8osób + dowódca i zastępca dowódcy):
- 93rd "Blue Devils" Division

Stylizacja (JEST OBOWIĄZKOWA):

Komunizm:
- Armia Obrony Czernogórska - w grę wchodzą wszelakie rodzaje mundurów. Umundurowanie musi być pełne. Wszystkie kamizelki taktyczne, hełmy i tym podobne - jak najbardziej dozwolone

- Siły Ekspedycyjne ZSRR - oczywiście chcielibyśmy ażeby członkowie tego 10 osobowego oddziału posiadali umundurowanie rosyjskie. Lecz wiemy że osób z takim mundurem może być mało, więc, tak jak w Armii Obrony Czernogórska w grę wchodzą wszystkie mundury za wyjątkiem umundurowania amerykańskiego. Lecz osoby z mundurem rosyjskim będą miały pierwszeństwo w dołączeniu do tego oddziału


Demokracja:
- Czernogórski Ruch Demokratyczny - stylizacja tutaj będzie najbardziej przestrzegana, i jeżeli ktoś się do niej nie zastosuje zostanie wpisany na czarną listę i to będzie jego ostatnia przygoda z cyklem gier ,,Tyrania". Każdy żołnierz CRD ma być ubrany w spodnie z munduru (dowolnego) i górę z cywilnego ubrania ( swetry, bluzy, płaszcze, koszulki itp.). Zakaz noszenia hełmów i większych kamizelek taktycznych. Dozwolone nakrycia głowy to wszelakiego rodzaju czapki, kominiarki, można również zrobić bandany z arafatek. Pozwalamy na pasoszelki, chestrigi, pasy taktyczne, plecaki.

- Siły Ekspedycyjne USA - Aby dołączyć do tego oddziału wymagany jest pełny mundur amerykański. Reszta, czyli kamizelka taktyczna, hełm, M16;M4A1 jest tylko opcjonalna. Gdyby się jednak okazało, że w ekipie która liczy od 5-10 osób jedna osoba nie ma munduru amerykańskiego, wtedy taka osoba zostanie dopuszczona nie chcemy rozdzielać ekip.

Masz pytanie odnośnie stylizacji lub mechaniki gry? Znalazłeś dla siebie świetny ubiór, ale nie wiesz czy na 100% jest akceptowalny przez zasady stylizacji ?
Wszelakie pytania wysyłamy na maila - [link widoczny dla zalogowanych]





Rozgrywka:
Będzie podzielona na kilka scenariuszy, które dostaną dowódcy przed rozpoczęciem konkretnego scenariusza. Po wygranej lub porażce zbieramy się w miejscu startu następnie czekamy na organizatora strony, który zabiera was w miejsce startu kolejnego scenariusza.
Scenariusze zajmą czasowo 60-120 min, po każdym będzie 15 min przerwy na przejście do miejsca startu oraz przygotowanie się do kolejnego scenariusza. Fabuła nie jest liniowa wszystko zależy od postępów w walce.
W grze będą również występowali dowódcy stron (Jurij Ivanijev oraz Siergiej Togarov) i jest absolutny nakaz słuchania ich rozkazów, będą oni uczestniczyli w rozgrywce jako wodzowie naczelni oraz organizatorzy swoich stron. Nie będą natomiast uczestniczyć w samej walce, a jedynie siedzieć na sztabie i koordynować ruchy swoich wojsk. W przypadku niesubordynacji, luźnego traktowania rozkazów lub ich całkowitego ignorowania zostaniesz wpisany na czarną listę, co spowoduje brak możliwości przyjazdu na kolejną bitwę z cyklu ,,Tyrania".
Jako organizatorzy prosimy graczy o wczucie się w klimat, słuchanie rozkazów i odpowiednie wysławianie się do dowódców (Tak jest, Wodzu Naczelny itp.). Wszystko co robimy ma na celu jedynie zbalansowaną i ciekawą rozgrywkę oraz próbę jak najlepszego odwzorowania pola walki.
Nie obowiązuje zasada pif-paf - dostałeś. Gramy w trybie gry full-contact, lecz jeżeli zauważysz gracza stojącego bardzo blisko ciebie możesz w niego wycelować i zawołać ,,Poddaj się!". Jeżeli dany gracz nie posłucha twojego rozkazu możesz z czystym sumieniem otworzyć ogień.
Pamiętaj również o tym, że, jeżeli w końcu zdecydowałeś się przyjechać na Tyranię to zostajesz na niej do końca, czyli do ostatniego scenariusza i odprawy końcowej. Twoim zadaniem jest zapewnić sobie odpowiednie warunki, ażebyś nie musiał wcześniej wyjechać. To znaczy, że - weź ze sobą prowiant, dużo picia (najlepiej wody) oraz zapasową baterię i amunicję. Z góry ostrzegamy - jeżeli ktokolwiek będzie próbował opuścić grę przed czasem zostanie wpisany przez parkingowego na czarną listę. Nie zamierzamy tolerować przypadków, kiedy w ostatniej rundzie ze 100 graczy robi się nagle 30. Jeżeli jesteś typem niedzielanko-jebankowego gracza, który o 12 musi wyjść na obiadek to lepiej zostań w domu i nie psuj zabawy oraz nie zajmuj miejsca innym.
Apelujemy i prosimy również wszystkich graczy o rozwagę w doborze baterii i repliki, nie chcielibyśmy widzieć graczy z repliką karabinu szturmowego o szybkostrzelności miniguna. Prosimy o taki dobór baterii ażeby replika była szybkostrzelnością chociaż porównywalna z oryginałem.
Osoby posiadające repliki z kosmiczną szybkostrzelnością proszone będą o stosowanie baterii z mniejszym napięciem albo nie zostaną dopuszczone do gry

Medycy i system trafień
Podczas ,,Tyranii 2" niektórzy gracze, z każdej dywizji zostaną wyznaczeni na medyków.
Jeżeli jakikolwiek gracz podczas gry dostanie kulką musi głośno krzyknąć - ,,DOSTAŁEM", a następnie wyciągnąć tak zwaną ,,czerwoną szmatę". Trafiony gracz ma dwie możliwości wyboru - albo natychmiastowo udać się do koszar (respawn) albo może zacząć wzywać medyka.
Leczenie odbywa się poprzez obwiązanie ramienia bandażem dostarczonym przez organizatorów.
Uwaga - w ciągu jednego ,,życia" można zostać uleczonym tylko raz! . W przypadku, kiedy zostałeś już raz uleczony (masz bandaż na ręce) i kolejny raz dostałeś - musisz udać się do koszar i czekać na kolejny wymarsz.

Respawny:
W ,,Tyranii 2" zostanie zastosowany system respawnu całymi oddziałami. Ażeby móc wyruszyć do boju, w budynku koszar(respawn) musi znajdować się co najmniej połowa stanu osobowego danej dywizji oraz dowódca dywizji lub jego zastępca.
Pragniemy dzięki temu zapobiec dezorganizacji na polu walki.

Przejmowanie punktów strategicznych:

W niektórych scenariuszach mogą wystąpić zadania, które będą polegały na przejęciu kontroli nad daną dzielnicą Sevastopola, małą wioską czy po prostu punktem strategicznym. Przy każdym takim celu będzie widniał maszt. Kontrolę przejmujemy poprzez podniesienie flagi odpowiedniego koloru (będzie leżała przy maszcie) i zawieszenie jej na szczycie masztu. Kolory to odpowiednio: komunizm - czerwony ; demokracja - niebieski.

Tereny zaminowane
Niestety, ale na terenie rozgrywki są niewielkie skrawki ziemi, na które nie można wchodzić - są to pola uprawne. W grze będą występowały jako pola minowe. Jeżeli ktoś wejdzie na teren zabroniony musi liczyć się z upomnieniem przez organizatora, poza tym automatycznie ginie (wejście na minę).

Limit wieku: 16+ (nieletni muszą posiadać zgodę rodziców).





Ograniczenia amunicji: brak

Ograniczenia mocy replik (fps): zdrowy rozsądek
Zakaz używania replik\ "wynalazków" opartych o system RAM (np. AR11). Z góry ostrzegam, iż nie przekonają mnie żadne argumenty w postaci: rzekomej odpowiedzialności gracza, dużego stażu w AS itp. historii. Pamiętajcie każdy bierze odpowiedzialność za swoje czyny i ewentualne szkody jakie zrobi innym!!!

Obowiązkowe przedmioty gracza:
1. ochrona oczu w postaci gogli/okularów ochronnych (każdy testuje i stosuje okulary/gogle ochronne na własną odpowiedzialność !),
2. czerwony skrawek materiału do oznakowania „trupa”
3. replika airsoftowa




Pirotechnika: Dozwolone atestowane granty odłamowe.
Zakazane są granaty dymne dla graczy, organizatorzy będą używać granatów dymnych w celu oznaczenia eliminacji pojazdów.
Całkowity zakaz rzucania granatów odłamkowych w stronę pojazdów.

Zasady korzystania z pojazdów i ich eliminacji w trakcie gry:
W grze będą brały udział pojazdy : BRDM-2 ; Haubica samobieżna ,,Goździk" ; Ciężarówka Kraz lub Ził; SKOT (opcjonalnie). W wypadku, gdyby SKOT jednak został odwołany na jego miejsce pojawi się druga ciężarówka Kraz lub Ził.
Haubica samobieżna będzie obiektem statycznym związanym z fabułą rozgrywki.
Przy jeździe pojazdem BRDM-2 jest zakaz wchodzenia do środka. Istnieje jedynie możliwość jazdy na pancerzu.
Natomiast w pojeździe SKOT można wchodzić na tył pojazdu oraz na pancerz.
Na pojazdy Kraz, Ził (ciężarówki wojskowe) wsiadamy jedynie na pakę, zakaz wchodzenia do szoferki.
Nie otwieramy ognia do szoferki Ziła oraz Kraza! W przypadku, kiedy widzimy te pojazdy strzelać można jedynie w kierunku paki.
Ogień można również otwierać do żołnierzy siedzących na Skocie&BRDM-2,
NIE STRZELAMY W KIEROWCĘ ani do środka pojazdu. Na wszystkich pojazdach będzie również siedział organizator, ubrany w odblaskową kamizelkę, będzie on potwierdzał zniszczenie pojazdu, do niego również nie strzelamy.
W grze będą dostępne granaty odłamkowe, atestowane, jest całkowity zakaz rzucania granatami w pojazdy. A więc apelujemy do panów, którzy mają zamiar zabrać granaty atestowane - rzucajcie je z rozwagą, i nie w pojazdy.

Niszczenie pojazdów - Z każdej dywizji zostanie wydzielonych kilku graczy z uzbrojeniem przeciwpancernym w postaci granatów p-panc. Jako granaty posłużą nam małe woreczki z piaskiem. Aby zniszczyć pojazd należy do niego podbiec na odległość rzutu, zawołać ,,Granat przeciwpancerny" (aby zwrócić uwagę organizatora pojazdu, który potwierdzi trafienie) i rzucić w pojazd granatem przeciwpancernym. Kiedy granat rozbije się o pancerz (piasek się rozsypie) oznaczać to będzie że pojazd został zniszczony. Po zniszczeniu, organizator siedzący na pojeździe wyrzuci przed pojazd granat dymny, sygnalizujący zniszczenie owego pojazdu. Po wypaleniu się granatu pojazd wróci do bazy w celu ponownego zrespawnowania się po określonym czasie.
Jeżeli podczas zniszczenia pojazdu na pace lub na pancerzu będą znajdować się gracze to zostanie wykonany przymusowy desant.


Bezpieczeństwo: Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za osoby biorące udział w zabawie, a rola ich ogranicza się do funkcji stricte organizacyjnych! Zastrzegają sobie jednak prawo do nie przyjęcia zgłoszenia na manewry. Zastrzegamy sobie również prawo do usunięcia, podczas manewrów, osób, które nie przestrzegają podstawowych zasad AS, BHP , zdrowego rozsądku oraz osoby nie przestrzegające regulaminu i zasad panujących na bitwie ,,Tyrania 2".
Jako organizatorzy nie bierzemy odpowiedzialności za poniesione urazy lub uszczerbki na zdrowiu grających – apeluje jednak o przestrzeganie wszelkich norm nie tylko bezpieczeństwa ale także kulturalnego zachowania, poszanowania miejsca spotkania jak i osób postronnych mogących się pojawić podczas rozgrywki. Jeżeli na terenie rozgrywki pojawi się "cywil" bezzwłocznie należy powiadomić wszystkich poprzez PMR'ke, głośnym okrzykiem "wstrzymać ogień cywil", podejść do delikwenta i powiedzieć że teren jest prywatny oraz zasugerować opuszczenie terenu. Pamiętajcie - udział w takich zabawach jak AS jest związany z ryzykiem uszczerbku na zdrowiu, dlatego trzeba się liczyć z ryzykiem i odpowiednio je niwelować. W szczególności uważać na pojazdy poruszające się po terenie walki!

Wzór zgody dla niepełnoletnich:


"Ja (imię i nazwisko prawnego opiekuna bądź opiekunów) zezwalam mojemu synowi /córce (imię i nazwisko) na udział w strzelaniu replikami ASG mającym się odbyć (wpisać datę) na terenie (wpisać lokalizację). Organizowanym przez Bytomski Oddział Szturmowy i Muzeum Techniki Militarnej i Użytkowej w Bytomiu. Jako prawny opiekun jestem świadom ryzyka jakie ze sobą niesie uczestniczenie w grach militarnych Air Soft Gun, i z pełną świadomością zezwalam na uczestnictwo mojego syna/ córki (imię i nazwisko) w takiej grze. Ponad to biorę wszelką odpowiedzialność za poczynania i szkody jakie mogą powstać na skutek działalności (imię i nazwisko nieletniego)

Wyraźny podpis z imieniem
oraz nazwiskiem prawnego opiekuna
nr telefonu komórkowego "
Treść może być wydrukiem komputerowym jednak podpis opiekuna musi być odręczny ! radze nie zapomnieć bo jak się okaże, że na odprawie nie masz to nie grasz będę nieugięty!!!

Zgłoszenia:
Zgłoszenia wysyłamy na maila: [link widoczny dla zalogowanych]
Treść zgłoszenia:

Imię nazwisko, "nick gracza"
Przy nicku każdego z graczy należy wpisać mundur, który zostanie przez niego użyty na Tyranii 2. Ta zasada nie dotyczy CRD.

Strona, do której chcesz dołączyć. Wpisujesz nazwę strony a następnie dywizję (np. Armia Obrony Czernogórska - 1 "Sevastopolska" Strelkovaya Diviziya) .

Jeżeli chciałbyś dowodzić całą dywizją lub być zastępcą dowódcy to napisz to w zgłoszeniu, oraz powiedz jakie masz doświadczenie w dowodzeniu (przykłady ze strzelanek, WMASG'ów itp.)

Ekipa (jeśli nie masz wpisujesz - N/Z)

Proszę także o informacje w zgłoszeniu jeśli osoba nie jest pełnoletnia.


UWAGA - Jeżeli już decydujesz się napisać zgłoszenie to licz się z przymusem natychmiastowej wpłaty po otrzymaniu maila! Ostateczny termin wpłaty to 29.07.2013 r. Jeżeli do tego dnia nie dostaniemy większości wpłat to bitwa najprawdopodobniej zostanie odwołana. Pieniądze potrzebne są między innymi na wypożyczenie ciężkiego sprzętu, wynajęcie terenu oraz zakup wszelakich obiektów związanych z grą!


Przykład zgłoszenia:
Cytat
Gracze:
-Jan Kowalski "x1" (wz.93)
-Jan Kowalski2 "x2"(wz.93)
-Jan Kowalski3 "x3" (wz.93)
-Jan Kowalski4 "x4"(wz.93) [niepełnoletni- 16 lat]

Ekipa : ,,zxc"

Strona: Armia Obrony Czernogórska - 2 Gwardija Ivanijeva

Jako gracz Jan Kowalski "x1" chciałbym uczestniczyć w rozgrywce jako dowódca 2 Gwardiji Ivanijeva. Myślę że potrafiłbym pokierować do boju tak dużym oddziałem, ponieważ byłem dowódcą strony na dużych bitwach, ogłoszonych na WMASG'u - ,,xyz" oraz ,,yzx", ponadto jestem dowódcą mojej ekipy. Poza tym często dowodziłem tak dużymi oddziałami na miejscowych strzelankach organizowanych przez ,,cxz" oraz ,,xzc"



W zwrotnym mailu dostajecie dane do przelewu i dopiero po wpłynięciu pieniędzy na konto zostajecie wpisani na listę uczestników. Lista pojawi się w tym temacie.

Koszt to 15 PLN(płatne przelewem) na kolorową taśmę pakową dla oznakowania stron, Taśmę BHP ,Wypożyczenie pojazdów, Opłacenie terenu i inne koszty organizacji. W tej kwocie zapewniamy także mapy dla dowódców i ich zastępców w każdej dywizji. A także wodę pitną w dwóch sztabach obu stron konfliktu. Zostaną również wykonane umocnienia na terenie w okolicach punktów strategicznych.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo odmowy udziału osobom lub ekipom bez podania przyczyn.
Zastrzegamy sobie możliwość przeniesienia drużyny do przeciwnej strony w celu wyrównania sił.


Info z : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT + 4.5 Godziny